WITAJ na naszym forum ! ZAREJESTRUJ SIĘ oraz PRZYWITAJ i ciesz wszystkimi przywilejami! Miłej zabawy!
Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Wątek zamknięty
Szczegółowy Regulamin Moderatora Forum
Moderator to użytkownik posiadający uprawnienia do modyfikacji postów.
2. Posada moderatora dobrowolna.
3. Wyboru moderatorów dokonują administratorzy. Metodą wyboru jest ogłoszenie naboru do grupy moderatorskiej i wybór spośród nadesłanych kandydatur lub mianowanie użytkownika ze względu na wzorową postawę, wysoką aktywność lub wysokie kwalifikacje w danej dziedzinie.
4. Kandydaci na moderatorów nie mogą mieć żadnych ostrzeżeń.
PRAWA MODERATORA :
1. Usuwanie lub modyfikacja postów zawierających:
- wulgaryzmy w znacznym stopniu
- treści rasistowskie, sexistowskie itp.
- treści pornograficzne
- wypowiedzi obrażające użytkowników forum
- wypowiedzi obrażające daną kulturę,orientację, religię, poglądy itp.
2. Usuwanie lub modyfikacja postów:
- nie wnoszących nic do tematu
- zawierających zdjęcia, obrazki, załączniki oraz linki niezgodne z regulaminem forum
- składających się w większości z ikonek emocji (emotek)
3. Zamykanie i otwieranie tematów.
- moderatorzy mają prawo do zamknięcia tematu po 14 dniach od ostatniej aktywności w tym temacie
4. Usuwanie i modyfikacja ankiet sprzecznych z regulaminem forum
5. Upominanie słowne użytkowników łamiących regulamin zarówno na forum jak i poprzez Prywatną Wiadomość.
(zalecane w przypadku drobnych wykroczeń)
6. Wystawianie Ostrzeżeń użytkownikom łamiącym regulamin
(zalecane w przypadku poważnych naruszeń regulaminu)
7. Wystawienie 6 ostrzeżenia (lub ostrzeżenia o wartości 6) jednoznacznego ze "zbanowaniem" użytkownika.
Decyzja o wystawieniu takiego ostrzeżenia powinna być uzgodniona z Administratorem.
8. Moderator ma prawo do modyfikacji postów tylko i wyłącznie w przypisanych mu działach.
9. Moderator ma prawo do poprawiania (także zaznaczania widocznym kolorem) błędów w postach.
OBOWIĄZKI MODERATORA:
1. Podstawowym obowiązkiem moderatora jest utrzymywanie porządku, dyscypliny, estetyki w przypisanym mu dziale tematycznym, a także egzekwowanie regulaminu od użytkowników.
2. Częste odwiedzanie forum.
3. Weryfikacja nowych postów powstałych w przypisanym dziale.
4. Weryfikacja informacji zawartych w postach pod względem merytorycznym w miarę możliwości i wiedzy moderatora.
Usuwanie lub modyfikacja informacji błędnych, zawierających nieprawdziwe informacje,
wprowadzających w błąd lub niezgodnych ze stanem faktycznym.
5. Prezentowanie postawy godnej naśladowania.
6. Wyjaśnienie wszelkich błędnych decyzji i czynności z przeproszeniem poszkodowanych użytkowników włącznie.
7. Pisanie postów będących przykładem poprawności merytorycznej, ortograficznej, interpunkcyjnej, stylistycznej i estetycznej.
8. Wykazywanie się umiejętnością "pokojowego" rozwiązywania konfliktów oraz łagodzenia sporów między forumowiczami.
9. W przypadku usuwania lub edycji postu, podpisanie się pod dokonanymi czynnościami oraz wpisanie powodu usunięcia lub edycji postu.
Brak wyjaśnienia jest równoznaczny z brakiem argumentacji, a co za tym idzie ze złamaniem regulaminu.
PODSUMOWANIE
1. Decyzje moderatora są ostateczne i niepodważalne. W razie niesłuszności dokonania czynności moderatorskich sprawę bezzwłocznie należy skierować do administratora celem wyjaśnienia. Podważanie decyzji moderatora przez innego moderatora i dokonywanie zmian wbrew jego woli może zostać uznane za naruszenie regulaminu. (zalecam nie podejmowanie kroków tylko powiadomienie administratora)
2. W przypadkach, w których uprawnienia moderatorskie nie wystarczają do rozwiązania danej sprawy należy skierować się do administratora.
3. Nadużycie uprawnień moderatorskich dla korzyści własnych wiąże się z karą: ostrzeżenia, usunięcia z grupy moderatorskiej, a w skrajnych przypadkach do zbanowania.
4. Nieznajomość regulaminu i jego nieprzestrzeganie, niedbałość wykonywanych czynności, niegodna postawa wiążą się z karą usunięcia moderatora z grupy moderatorskiej.
5. Solidna i przykładna praca może w przyszłości odnieść skutek w postaci awansu na stanowisko o wyższych uprawnieniach.
6. Wszelkie wykonane czynności przez moderatora są zapisywane w Log'ach forum.
7. Czynności moderatora są kontrolowane przez administratora.
8. Zakaz udostępniania konta osobą "trzecim", grozi usunięciem moderatora z grupy moderatorskiej.
9. Wszelkie wątpliwości, sugestie, problemy kierować należy do administratora.
10. Zakaz udostępniania konta osobą "trzecim" grozi utratą rangi.
Przypominam iż ten regulamin wchodzi w życie z dniem jego umieszczenia na forum.
ADMINISTRACJA ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO MODYFIKACJI REGULAMINU. OBOWIĄZKIEM MODERATORA JEST CIĄGŁE UZUPEŁNIANIE WIEDZY NA TEMAT JEGO PRAW I OBOWIĄZKÓW.
Offline
Strony: 1
Wątek zamknięty